Bedankt allemaal

14 februari 2016 - Kirkenes, Noorwegen

De laatste dag is aangekomen.

Vannacht heerlijk geslapen, want de deining hield later op de avond op, dus konden we ook nog een afzakkertje in de bar nuttigen.

Gelukkig, wel zo leuk nog een afscheidsavondje!

Vanmorgen bij het wekkergeluid wakker geworden en de koffer verder ingepakt. En waarempel ik kreeg m dicht! Wel even op zitten, maar oke…..hij ging!!

Deed ik de badkamerdeur dicht en wat hing er op een haakje….?? Shit, shit….nog een fleece trui…

Gelukkig heb ik in de handbagage genoeg ruimte nog, dus maar boven op gedaan, geen zin meer om weer die koffer open te maken.

Uitgebreid ontbijt gehad terwijl we aanlegden in Flore.

Weinig mensen nog, dus lekker rustig.

De laatste dingetjes bij elkaar gepakt en de rekening hing aan de buitendeur. De cruisecard was vanaf nu dus niet meer geldig.

De laatste muntjes in een envelop gedaan voor het personeel en een bericht van dank op de envelop.

Nu de handbagage bij de reisleider stallen, de koffer buiten de hut voor de deur zetten en klaar is kees.

Vanmiddag nog even lunch en dan meren we om 14.30 aan in Bergen.

Dan door de terminal naar de bus en die brengt ons naar het vliegveld. Om 17.15 uur vliegen we en om 19.15 komen we aan. Holland here I come…..

Ik moet zeggen ik heb het geweldig naar mijn zin gehad hier aan boord, behalve het deinen was de verzorging optimaal en alle mensen zijn super vriendelijk.

Ik mag dan wat maaltijden gemist hebben, ik ben vast niet afgevallen!!

De reis was fantastisch, ik ben zo blij dat ik de excursies heb mogen doen met de sledehonden en de sneeuwscooter, dat waren de belangrijkste dingen. En….natuurlijk heb ik het wonderlijke licht mogen aanschouwen, het Noorderlicht, en wel 2 x!!!!! Super, super, super….

In ieder krijgt wat ie toekomt zeggen ze wel eens……lachen!!

Nee al met al totaal geen spijt gehad van deze reis, alleen de volgende keer zou ik maar 1 week aan boord willen zijn, je ziet dan toch alles en een week aan boord met zoveel deining is echt genoeg. Than you can cope with it.

Ik ben blij dat ik zoveel mensen heb kunnen blij maken met mijn blog en wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de erg leuke reacties. Daar deed ik het voor. Jullie mee laten beleven wat ik beleef en hopelijk is het ook zo overgekomen. Dank daarvoor.

Ach….en wie weet…..ligt er straks wel weer een reis in het verschiet?

Tot dan, lieve groetjes van Marry XX

1. Liv Jorunn van der Toorn:
    14 februari 2016
    Bedankt, Merry - en goede reis naar huis.
  2. Hennie:
    14 februari 2016
    Fijn dat je blij terug kijkt op je mooie reis. Heb je maar weer gehad, zullen we maar denken! Het was leuk je te volgen.
  3. Jacomine:
    Hoi Marry,
    Wat een geweldige reis heb je gemaakt en ik heb genoten van je levendige verslagen. Je schrijft op zo'n verbeeldende manier dat je als het ware meereist ( meedeint ahhh). Een goede vlucht terug en geniet nog maar na van de reis met veel indrukken en bovenal het Noorderlicht!!!xx
  4. Nel Nuiten:
    14 februari 2016
    Marry hartelijk dank voor het "mee mogen genieten ".
    Goede vlucht en behouden thuiskomst.
    Groet NEL
  5. Hannie harder:
    14 februari 2016
    Bedankt voor het mooie reisverslag.
    Goede vlucht. Groeten hannie
  6. Erika:
    14 februari 2016
    Jij ook bedankt voor iedere keer weer die mooie verslagen
    En een goede thuisreis .
    Lieve groetjes Erika
  7. Floor:
    Hi Mar,
    Wat vliegt de tijd,!
    Fantastisch om je zo te volgen, ik heb genoten en Roelf af en toe mee laten lezen!
    Nog een goede terug vlucht en tot in 't Friese land!
    X Floor
  8. Taeke Jansen en Adrie v.d.Zee.:
    14 februari 2016
    Dag Marry, bedankt voor je boeiende en educatieve verhalen Het was bijzonder en we maakten de reis weer opnieuw mee.jij zorgde ervoor, dat wij toch ook wel wat gemist hebben. Jou uitleg van wat er onderweg was te zien ondanks je beperkte mogelijkheden van er op uitgaan, de excursies daar gelaten, liet je ons intens genieten hoe je het allemaal beleefde. We geven jou een groot compljiment hoe jij omging met de zeegang en je humeur er niet onder liet lijden. Dat deden denk ik een hoop mede passagiers jou niet na.nogmaals heel hartelijk dank en een goede thuisvlucht en een happy landing. Lieve groeten van Adrie en Taeke.
  9. Hilda:
    14 februari 2016
    Lieve Marry, super leuk en spannend hoe jij je ervaringen neer kunt pennen. Al een idee over je volgende reis xxxHoop dat je weer veilig bij Ted aan mag komen en kleine troost het wordt de komende dagen lekker fris in nederland. Groetjes en tot ziens, blogs or whatssoever.
  10. Nely Bouma:
    14 februari 2016
    Hoi Marry. Bedankt voor je mooie verhalen. Een goede terugvlucht. Groetjes van Nely.......
  11. Christa:
    14 februari 2016
    Ik heb jouw reis met veel plezier gevolgd. 13 maart vertrekken wij met de Midnasol en ik vond het leuk alvast zoveel informatie te hebben. ik hoop natuurlijk het Noorderlicht te zien. 3 jaar geleden in Fins Lapland hebben wij het gezien en je krijgt er niet gauw genoeg van.
  12. Tanja:
    14 februari 2016
    Dank je wel voor de mooie verslagen en foto's. Zo reisde ik ook een beetje mee. Wat een belevenis. Een goedr thuisvlucht en tot snel.
  13. Truus Abma.:
    14 februari 2016
    Lieve Marry heel vriendelijk bedankt voor de mooie verslagen, een hele goede reis. Liefs Truus.
  14. Wouter rensink:
    14 februari 2016
    Hi Marry, buiten de deining om heb je een fantastische reis gemaakt! We hebben je verhalen met plezier gelezen! Goede vlucht en tot hoors ! Xxx Alie
  15. Jannie koopmans:
    14 februari 2016
    Het was genieten van je verslagen, ik zal het missen. Heel erg bedankt.
    Wens je nog een goede reis terug naar Stuyrwold.
    groet uit Sneek

Jannie
  16. Margreet:
    Ha, die Marry

Goed dat je weer heelhuids bent binnen gevaren na alle deining op zee.
    Goede terugvlucht en groetjes aan Ted.
    Wijm gaan straks aan de champagne want Jack is 70 !!!! geworden.
    We gaan daarna met vrienden uit eten.

Liefs,
    Margreet.
  17. Lies:
    14 februari 2016
    Ha Marry, het was of ik er een beetje bij was, kon de sneeuw soms voelen en me verplaatsen in de verhalen van alle belevenissen!
    Nu weer lekker naar huis, waar jij nog lang plezier zult hebben van de mooie herinneringen! Wel thuis! Liefs
  18. Els:
    15 februari 2016
    Hallo Marry,
    wat heb je een geweldig avontuur beleefd!
    Bedankt voor je prachtige foto's en leuke verhalen!
    Tot ziens!
    Hartelijke groeten van ElsX
  19. Minke:
    15 februari 2016
    Prachtige verhalen weer, Marry! Welcome back! Ook heerlijk om weer te slapen en te eten zonder deining. Niet afgevallen? Kan ik me niet voorstellen!
    Gelukkig ook genoten. Dat kún je! Op naar het volgende avontuur! Xxx
  20. Alice:
    16 februari 2016
    Hello die Marry, wat een geweldige reis. Gelukkig hebben wij op onze reis maar een dag deining gehad en al 2 zieke meiden. Ik niet, uit voorzorg maar pilletje genomen.
    Zoals gezegd heb ik je verslag in 2 delen gelezen. Kon ik er ff goed voor gaan zitten. Op de I-Phone leest het toch iets minder makkelijk. Heb genoten van je verslag en ik kom er binnenkort een borrel op drinken. Liefs en hele dikke tut uit Lemmer van alle Watertjes. Geef je Ted ook een dikke tut? Hihi