20160208_191149

8 februari 2016 - Gamvik, Noorwegen

20160208_191149

Deze foto werd gemaakt op 8 februari 2016 in Gamvik, Noorwegen met een Samsung SM-G903F.

1. Taeke Jansen en Adrie v.d.Zee.:
    10 februari 2016
    Hi Marry,
    Wat beleef jij fantastische uitstapjes en hoe jij het allemaal beschrijft. Jij verstaat de kunst om de beleving en de gevoelens te delen. Hartstikke mooi. De omgeving en het gebied van Kirkenes is 's winters mooier dan in de zomer en dan bedoel ik eigenlijk het Russische deel. Het landschap daar is volledig verpest door de zinkindustrie. De mensen, die in die industrie werken worden nooit oud!!! Erg hè.
    Ik ( Taeke ) vind het leuk te lezen, dat je vertelde van de houten hut, waarvan het hout er nog zo goed uit ziet. Dat komt hoofdzakelijk door de spijkerloze constructie. Even terzijde: mijn reis destijds naar Japan, die ik maakte samen met een 20 tal Nederlandse architecten stond in het teken van toepassing van meer hout in de Nederlandse bouwindustrie. Wij hebben toen ook kunnen waarnemen, dat de houten tempels van eeuwen oud nog steeds in een perfecte conditie waren. Er worden in Nederland steeds meer houten huizen gebouwd. Tijdens ons bezoek aan Kirkenes hebben wij ook met 5 personen en een gids een tocht gemaakt langs de Russische grens. In een klein gehucht bezochten we o.a.daar een zeer oud klein houten kerkje, maar er was wel een kerkorgel. Ik heb daar even op mogen spelen. Een hele belevenis.
    Sorry hoor, maar dit moest ik ook even kwijt, want jou vertel/schrijftrant doet het voor ons opnieuw beleven.
    Lieve groet
    Adrie en Taeke